پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215443
مشکلات منطقه گردشگري پيرغار
نيمه کاره رها کردن پروژه عمراني منطقه گردشگري پيرغار
تاریخ انتشار : 1395/04/19 08:54:19
نمایش : 2249
آنچه در کار ساماندهي منطقه گردشگري پيرغار به چشم مي خورد نيمه کاره رها کردن پروژه عمراني است و اين مصداق به عينه ديده مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روستاي ده چشمه يکي از روستاهاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري در شهرستان فارسان اين استان است.
 
در مجاور روستاي ده چشمه منطقه گردشگري به نام پيرغار وجود دارد که به واسطه داشتن آثار تاريخي و گرشگري فراوان و قرار گرفتن در کنار هم شهرت بسيار زيادي پيدا کرده است.
 
آبشار، کتيبه هاي دوران مشروطيت، چشمه پر آب، شير هاي سنگي، باغات ميوه، روستابا خانه هاي سنتي و ... در منطقه پير غار فارسان وجود دارد و اين آثار تاريخي و طبيعي در کنار آّب و هواي مطبوع وخنک منطقه موجب شده است سالانه هزاران نفر از اين منطقه ديدن کنند.
 
وجود سه کتيبه تاريخي دوران مشروطيت از امتياز هاي ويژه اين منطقه به شمار مي آيد. اين کتيبه ها، متعلق به دوره مشروطيت در دوران قاجاريه (مظفرالدين شاه) است و بر روي يک تخته سنگ در کوهپايه اي از رشته کوه زاگرس، در تفرجگاه پيرغار ساخته شده است.
 
آبشار پير غار از جمله زيبا ترين آبشار هاي فصلي ايران است که البته به دليل قرار گرفتن در استان چهارمحال وبختياري مدت آبدهي آن از ديگر آبشار هاي فصلي کشور بيشتر است.
 
اين آبشار در محيط طبيعي بسيار زيبا واقع شده است و اين آبشار نام خود را از غاري آهکي و ناشناخته مي گيرد که اهميت تاريخي بسيار دارد وکه آبي که از همين آبشار به زمين مي ريزد از کنار روستاي ده چشمه گذشته و کشتزار هاي زيادي را سيراب مي کند.
 
از مسير هاي ايجاد شده در کوه مي توان با يک کوه پيمايي متوسط  خود را به بالا ترين نقطه آبشار و در ادامه مسير با دنبال کردن آب به سرچشمه آن رسيد.
 
رضا از اصفهان اين چنين مي گويد:آنچه در کار ساماندهي منطقه گردشگري پيرغار به چشم مي خورد نيمه کاره رها کردن پروژه عمراني است و اين مصداق به عينه ديده مي شود به طوري که بسياري از مسافران به دليل نبود مکاني مناسب براي نشستن وسايل خود را بر روي زمين ناهمواره گذاشته اند.

اين تفرجگاه طبيعي که از چشم انداز طبيعي برخوردار است متاسفانه از کمبود سرويس بهداشتي هم رنج مي برد  يکي از مسافران به نام حميد از دزفول گفت: از متوليان امر درخواست مي کنيم  کمبود سرويس بهداشتي اين تفرجگاه طبيعي را رفع نمايند.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html